Λίγα λόγια για όσα συνέβησαν την Τρίτη

Την Τρίτη 19/01 πραγματοποιήθηκε στη σχολή γενική συνέλευση τμήματος (ΓΣΤ) , στην οποία συζητήθηκε η πρόταση του κοσμήτορα για την εισαγωγή ορίου εγγραφής 10 10849793_362477033932233_7622217069407829216_nμαθημάτων ανά εξάμηνο, καθώς και η αυστηροποίηση των ποινών για τις περιπτώσεις αντιγραφών στην εξεταστική, με ελάχιστη ποινή την εξάμηνη διακοπή σπουδών(!).Στην ΓΣΤ πραγματοποιήθηκε, όπως είχε καλεστεί και από το ΔΣ του συλλόγου, παράσταση διαμαρτυρίας τόσο για την αντιδημοκρατική πρακτική του κοσμήτορα, που αποφασίζει να πάρει τέτοιες αποφάσεις που αλλάζουν άρδην τους όρους σπουδών, την ίδια στιγμή που ο σύλλογος βρίσκεται σε περίοδο εξεταστικής, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ενημερωθεί και να πάρει αποφάσεις πάνω στα παραπάνω ζητήματα, όσο και για το ίδιο το περιεχόμενο των παραπάνω ‘’καινοτομιών‘’ .
Στόχος της διαμαρτυρίας , ο οποίος επετεύχθη εν μέρει , ήταν να μην παρθεί καμία απόφαση για το όριο των μαθημάτων και να μην τεθεί σε ψηφοφορία. Ο κ. Κουτσογιάννης, έχει προσπαθήσει επανειλημμένα να περάσει «νύχτα» αλλαγές που αφορούν στις σπουδές μας, λέγε με και «πιστωτικές μονάδες», ενώ συνεχίζει να απαξιώνει τον ρόλο του φοιτητικού συλλόγου και ηθελημένα να μην αναγνωρίζει το βασικό του κεκτημένο, δηλαδή το ότι όλες οι αλλαγές που αφορούν τις σπουδές μας ξεκινούν και τελειώνουν με την σύμφωνη γνώμη του φοιτητικού σώματος. Το βασικό επιχείρημα, που αρχικά προέβαλλε για την εισαγωγή του ορίου των 10 μαθημάτων, ήταν η συνεχής και εντεινόμενη υποχρηματοδότηση που υφίσταται το Ίδρυμα και δεν επιτρέπει στη σχολή να διαθέτει μεγάλο αριθμό εξεταστών , αιθουσών και χαρτιών για την εξέταση μαθημάτων … Το επιχείρημα αυτό είναι φανερά προσχηματικό, καθώς η υποχρηματοδότηση δεν συνιστά ένα φυσικό φαινόμενο, αλλά το αποτέλεσμα πολύ συγκεκριμένων επιλογών. Επιπλέον, ο ίδιος ο κ.Κουτσογιάννης, ως κοσμήτορας της σχολής, έχει ψηφίσει τον νέο πετσοκομμένο προϋπολογισμό του ΕΜΠ, ποτέ του δεν έχει διεκδικήσει περαιτέρω κονδύλια για τη σχολή μας, ενώ συγχρόνως έχει βρεθεί απέναντι σε όλους τους αγώνες που έχουν δώσει οι φοιτητές/τριες πάνω στο εν λόγω θέμα. Μετά από πίεση των παρευρισκομένων φοιτητών/τριών, αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι ο πραγματικός λόγος που προτείνει την ψήφιση του ορίου, δεν είναι άλλος απ΄ την πεποίθησή του, ότι έτσι πρέπει και είναι σωστό να είναι οι όροι σπουδών, προγραμματισμένοι και «σφιχτοί». Όλα αυτά, κλείνοντας τα αφτιά του σε όσους/ες επιμένουν ότι ο φόρτος εργασίας στη σχολή και η συνεχώς αυξανόμενη δυσκολία, σε συνδυασμό με το υπέρογκο κόστος σπουδών, δημιουργούν ένα ασφυκτικό πλαίσιο για τον καθένα/μία μας. Κωφεύοντας ουσιαστικά σε όσους/ες φωνάζαμε πως ένα τέτοιο μέτρο εντατικοποιεί περεταίρω τις σπουδές μας , περιορίζει ακόμη περισσότερο την ελευθερία μας να διαμορφώσουμε την καθημερινότητα μας, σφραγίζει την μετατροπή της σχολής σε εξεταστικό κέντρο .
Όταν η κουβέντα έφτασε στην πρόταση για την αυστηροποίηση την ποινών κατά των αντιγραφών, απ΄ την πλευρά των καθηγητών έγινε εμφανής η επιμονή τους στην λογική της πειθάρχησης και της επιβολής. Κανείς τους δεν ενδιαφέρθηκε να αναφερθεί στα κυκλώματα μαζικών αντιγραφών που υπάρχουν εδώ και χρόνια στη σχολή και πως αυτά αντιμετωπίζονται. Η μόνη τους αγωνία περιοριζόταν στο πώς θα εξαλειφθεί το φαινόμενο και θα τιμωρηθούν οι «ένοχοι», δια μέσω μίας υπερβολικά αυστηρής ποινής η οποία εξισώνει αυτά τα κυκλώματα με οποιοδήποτε μεμονωμένο περιστατικό. Μία διοίκηση, αντί να παίρνει με τέτοια ευκολία τον ρόλο του μπάτσου και του δικαστή, θα έπρεπε να αναζητά τα αίτια των αντιγραφών, καθώς και να αναλογίζεται αν οι τελευταίες αποφάσεις της (βλ. όριο δηλώσεων) συμβάλλουν ακριβώς σε αυτό το φαινόμενο . Πόσο μάλλον μία διοίκηση, που δηλώνει σε όλους τους τόνους, πως ό ,τι κάνει είναι για τον φοιτητή και μόνο. Σ ΄αυτό το σημείο να σημειωθεί ότι η ΓΣΤ την ώρα που συζητιόταν το ζήτημα αυτό –αμέσως μετά από το όριο εγγραφής μαθημάτων – δεν πληρούσε απαρτία καθηγητών . Αυτό βέβαια δεν εμπόδισε τον κοσμήτορα, παρά και τις αντιδράσεις των φοιτητών/τριων, ούτε να προβεί σε ψηφοφορία υπέρ ή κατά της ποινής, ούτε να θεωρήσει το υπέρ σαν απόφαση και να την ανακοινώσει από την ιστοσελίδα της σχολής .
Εν κατακλείδι, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η συγκεκριμένη ΓΣΤ αποτελεί ένα ρεσιτάλ θρασύτητας, αντιδημοκρατικότητας και κατάχρησης εξουσίας απ΄ την πλευρά κοσμήτορα της σχολής κύριου Κουτσογιάννη, ο οποίος μάλιστα δεν δίστασε να βάλει και επιδεικτικά χρονόμετρο όταν το λόγο έπαιρναν οι φοιτητές. Σ’ όλα τα παραπάνω να προστεθεί και η απαράδεκτη στάση μεγάλου κομματιού των καθηγητών, οι οποίοι φέρονταν συνεχώς υποτιμητικά κατά των φοιτητών. Πέρα από το χλευασμό και την ασέβεια απέναντι στους φοιτητές , μ ‘ αυτό τον τρόπο έδειξαν και την ενόχληση τους που τους χαλάσαμε τα σχέδια …Υποσχόμαστε ότι θα βάλουμε τα δυνατά μας να συνεχίσουμε στους ίδιους ρυθμούς, απέναντι σε όσους θέλουν ένα Πανεπιστήμιο-«φυλακή», σε όσους επιβάλλουν μια καθημερινότητα ασφυκτική, σε όσους βάζουν όρια στις ζωές μας!

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s