ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Με τις τελευταίες εξελίξεις από την πλευρά των καθηγητών φαίνεται πως πάει να κλείσει ένας κύκλος που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια και αφορά την αλλαγή του προγράμματος σπουδών της σχολης.Τα αποτελέσματα των αλλαγών αυτών συνοψίζονται στα παρακάτω:

  • συρρίκνωση μαθημάτων και ωρών
  • συρρίκνωση θεωρητικού υποβάθρου
  • κάθοδος μεγαλύτερων μαθημάτων σε μικρότερα εξάμηνα
  • διαχωρισμός κατεύθυνσης σε 8ο και 9ο εξάμηνο

Εντελώς αυθαίρετα όμως ο κοσμήτορας και οι καθηγητές έχουν υποστηρίξει ότι η πραγματοποίηση της μείωσης αυτής των ωρών και των μαθημάτων, θα πραγματοποιηθεί χωρίς την αλλαγή της ύλης  αυτών. Πως όμως θα επιτευχθεί κάτι τέτοιο; Και εδώ έρχονται να ισχυριστούν πως αυτό μπορεί να πραγματωθεί με την αυτενέργεια των φοιτητών. Κανείς βέβαια δεν έχει την αυταπάτη, ότι οι απαιτήσεις της σχολής στο παρόν είναι λίγες και άρα γίνεται ξεκάθαρο το πόσο θα επιβαρύνει την καθημερινότητα του καθενός αντί να την ανακουφίζει. Είναι λοιπόν αναμενόμενο, ο φοιτητής μέσα σε  τόσο εντατικούς ρυθμούς να μην μπορεί να ανταπεξέλθει15403109_10207765411909806_1218031459_n σε αυτή την κατάσταση και έτσι η κατάληξη όλων αυτών να είναι η μείωση της ύλης.  Αυτό αναπόφευκτα έχει σαν αποτέλεσμα την υποβάθμιση του γνωστικού υποβάθρου.

Αν κοιτάξει κανείς τη μεγάλη εικόνα στον εργασιακό τομέα με τα νομοσχέδια που ετοιμάζονται, εύκολα καταλαβαίνει ότι σκοπός τους είναι η καθαίρεση και η εξειδίκευση των επαγγελματικών δικαιωμάτων με αποτέλεσμα την παραγωγή εργαζομένων εύκολα εκμεταλλεύσιμων.Ακόμα αν σκεφτούμε ότι υπάρχει ήδη το νομικό πλαίσιο για την εξειδίκευση και σπάσιμο των πτυχίων (νόμος Διαμαντοπούλου) θα πρέπει να μπαίνουμε σε υποψίες σχετικά με τις προτεινόμενες αλλαγές.  Συγκεκριμένα με την κάθοδο των βασικών τεχνολογικών μαθημάτων στο 3ο έτος και τον διαχωρισμό της κατεύθυνσης στο 8ο και 9ο εξάμηνο, ανοίγεται πια ο δρόμος για την τεκμηρίωση και σε επίπεδο προγράμματος ενός σπασίματος του ενιαίου κύκλου σπουδών.

Οι παραπάνω προβληματισμοί τέθηκαν και στον κοσμήτορα και στον πρόεδρο της επιτροπής προπτυχιακών σπουδών στην «διαβούλευση» που είχε καλέσει ο πρώτος. Αντί να υπάρξει κάποιος αντίλογος ή τεκμηρίωση έστω ως προς την επιλογή των 54 μαθημάτων ή κάποια διάψευση για τον κίνδυνο διάσπασης του πτυχίου, ακούσαμε ένα λόγο βαθιά υποτιμητικό. Μάθαμε ότι δεν γνωρίζουμε και πολλά για τις σπουδές μας, ότι οι καθηγητές είναι αυτοί που φέρουν το κύρος της σχολής, ότι δεν έχουμε εμπειρία και τελικά η γνώμη μας δεν μετράει και τόσο πολύ. Αναρωτιέται λοιπόν κανείς γιατί, αφού είναι έτσι, ο κοσμήτορας μας κάλεσε εξαρχής. Μήπως για να προβάλλει για ακόμα μία φορά ένα ψευδώς δημοκρατικό πρόσωπο και να νομιμοποιήσει την διαδικασία στα μάτια των φοιτητών? Μήπως γιατί το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί καθολικά από του χρόνου για όλους τους φοιτητές και γνωρίζει ότι θα συναντήσει αντιδράσεις;

Έτσι λοιπόν προχωράει η πρόταση «αναμόρφωσης» του προγράμματος και κατατίθεται προς συζήτηση και ψήφιση την Τρίτη 13 Δεκεμβρίου. Σε αυτά το πλαίσια ο Εγκέλαδος οργανώνεται και συζητάει την Τετάρτη 7.12, στις 14:30.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s