Το σύνηθες πρόβλημα των μετεγγραφών

Η σχολή Πολιτικών Μηχανικών άλλη μια φορά, χωρίς να πρωτοτυπήσει, ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των μετεγγραφών μετά από τη Γενική Συνέλευση Τμήματος που πραγματοποιήθηκε 28/1/2020, με την εξεταστική να έχει ξεκινήσει ήδη από τις 20/1/2020.Οι μεταγραφές αυτές αφού είχαν πάρει  την έγκριση από το Υπ. Παιδείας τέλος Νοέμβρη, περίμεναν να πάρουν και την επιβεβαίωση της σχολής, από την επιτροπή που είχε οριστεί για τον έλεγχο των εγγράφων. Η σχολή, αφού είχε γνωστοποιήσει πως μετά από έλεγχο στα έγγραφα των μετεγγραφέντων θα έδινε τη τελική απάντηση στην επόμενη ΓΣΤ. Στη τελευταία γενική συνέλευση τμήματος  που έγινε πριν τα Χριστούγεννα και στην οποία θα ήταν αναμενόμενο να ολοκληρωθεί  επιτέλους η διαδικασία, η κοσμητεία και η γραμματεία επικαλούμενοι την έλλειψη προσωπικού για τον έλεγχο των εγγράφων αλλά και το χρονοβόρο της διαδικασίας , δεν ηταν σε θέση να δώσει απάντηση στους φοιτητ(ρι)ες που είχαν πάει για διαμαρτυρία.  Να σημειωθεί οτι πρόκειται 73 άτομα, για ένα σχετικά μικρό αριθμό μετεγγραφέντων (έχει υπάρξει και έτος με σχεδόν τετραπλάσιο από αυτόν αριθμό) η σχολή είχε περιθώριο ένα μήνα για να ελέγξει τα έγγραφα τους (σίγουρα επαρκές χρονικό διάστημα για το έλεγχο 9 εγγράφων ανα άτομο). Με μόνο λοιπόν ένα μήνα καθυστέρηση, πραγματοποιείται συνεδρίαση και δημοσιοποιούνται τα αποτελέσματα, όπου γίνεται αντιληπτή η απόρριψη 3 φοιτητ(ρι)ων, χωρίς η ίδια η σχολή να έχει γνωστοποιήσει αν υπάρχουν κάποια επιπρόσθετα κριτήρια που θα πρέπει να πληρούν για να πάρουν την έγκριση της σχολής.  Πράγμα που προκαλεί ερωτηματικά για το ποιος είναι ο τρόπος με των οποίο δέχεται κόσμο το τμήμα, γιατί σε κάθε άλλη περίπτωση τα όργανα της σχολής είναι υπαίτια που καθυστέρησαν αυτούς τους ανθρώπους 4 μήνες από τις σπουδές τους.

Οι συμφοιτητ(ρι)ες μας διένυσαν όλο το πρώτο εξάμηνο στη σχολή χωρίς κωδικούς. Αρχικά αυτό σημαίνει οτι δεν είχαν πρόσβαση στο site της σχολής, αρα δεν είχαν και πρόσβαση σε σημειώσεις και υλικό που ανεβάζουν οι καθηγητές. Παρόλο που είχε γίνει παράκκληση  από τους φοιτητ(ρι)ες, δεν έκαναν καμία προσπάθεια για να ανοίξουν τα μαθήματα στο site  και να μην  απαιτείται κωδικός,  γεγονός που αποδεικνύει την αδιαφορία της σχολής για το που θα βρούν υλικό να διαβάσουν  για την εξεταστική, όπου η ίδια τους διαβεβαίωσε ότι έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν. Η έλλειψη κωδικών επίσης στερεί και τη δυνατότητα δανεισμού κάποιου συγγράμματος από τη βιβλιοθήκη. Το γεγονός όμως, που τα αποτελέσματα βγήκαν μέσα στην εξεταστική και 4 μέρες μετά από τη τελευταία προθεσμία για τη δήλωση συγγραμμάτων   (που είχε δώσει ο Εύδοξος μετά από παράταση συγκεκριμένα για τις μετεγγραφές),  δείχνει ότι η σχολή έχει καταφέρει να δώσει άλλη διάσταση στον όρο αφερεγγυότητα, στερώντας τους έτσι και τη τελευταία ελπίδα για βιβλία έστω και τελευταία στιγμή, έστω και στα μισά της εξεταστικής.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η σχολή καθυστερεί να ασχοληθεί και αποφανθεί επί των μετεγγραφών, αφού αντίστοιχη ήταν και η καθυστέρηση τα προηγούμενα χρόνια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το γεγονός που συνέβη δυο χρόνια πριν, όπου η σχολή εκβιαστικά ως προς το υπουργείο, απέρριπτε 20 ανθρώπους που είχαν πάρει έγκριση για μετεγγραφή, προκειμένου να δώσει μήνυμα για το χαμηλό προϋπολογισμό που φτάνει στο  ίδρυμα. Είναι γνωστό και καίριας σημασίας πρόβλημα, η διαχρονική  πολιτική υποχρηματοδότησης που ακολου   στα Παν/μια και γενικά στη παιδεία, και χρήζει μάλιστα τον από κοινού αγώνα φοιτητών και καθηγητών για αύξηση του προϋπολογισμού, αλλά σε καμία περίπτωση δε πρέπει να μετατρέπεται σε βάρος στις πλάτες των φοιτητών, καταλήγοντας να γίνονται για άλλη μια φορά ο αποδιοπομπαίος τράγος της υπόθεσης.  Δε πρέπει να ξεχνάμε όμως και μια εσφαλμένη λογική αριστείας η οποία διέπει αρκετά από τα μέλη ΔΕΠ και μέλη της κοσμητείας που λέει ότι όσοι είναι από μετεγγραφή είναι “βάρος” και “ανάξιοι” φοίτησης στο ΕΜΠ. Μία λογική ελιτισμού που μπορεί να οδηγήσει σε ένα σκεπτικό άκριτου ανταγωνισμού (δημιουργώντας την αίσθηση οτι το ΕΜΠ είναι μόνο για τους άριστους των πανελληνίων) αποκλείοντας ακόμα και φοιτητ(ρι)ες από την εκπαιδευτική διαδικασία, ανθρώπους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να σπουδάσουν σε κάποια άλλη πόλη της Ελλάδας.

Η σχολή μας όμως δε φαίνεται να δείχνει και ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι νέοι/ες στην Ελλάδα της φτώχειας και της ανεργίας. Σε μία χώρα όπου μεγάλο κομμάτι των φοιτητ(ρι)ων αναγκάζεται να δουλέψει παράλληλα με τις σπουδές. Σε μια χώρα όπου η στέγαση ενός φοιτητή  αποτελεί πρόβλημα ζωτικής σημασίας για το μέσο ελληνικό σπίτι, μη ξεχνάμε άλλωστε τη τραγική κατάσταση με τα ενοίκια που επικρατεί στα πέριξ της σχολής  (300-350 ευρώ για 30 τ.μ.), αλλά και να μη ξεχνάμε την σοβαρή ανεπάρκεια που οι υπάρχουσες φοιτ. εστίες αδυνατούν να  καλύψουν.  Η σχολή διογκώνει ακόμα περισσότερο αυτό τους το πρόβλημα καθυστερώντας να απαντήσει, οδηγώντας έτσι τους ίδιους/ες σε ένα αδιέξοδο, σε μία κατάσταση όπου δε ξέρουν που να πιάσουν σπίτι για να μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα, ή που να δώσουν εξεταστική, σε μία κατάσταση τέλος πάντων ομηρίας που δε ξέρουν σε ποια πόλη και Παν/μιο να πάν’ να σπουδάσουν. Ακόμα όμως και με τη  “παραχώρηση” που τους δυνόταν για συμμετοχή σε αυτή την εξεταστική, δε σήμαινε τίποτα απολύτως αφού μέσα σε όλη αυτή την επισφαλή κατάσταση  και σε συνδυασμό με την έλλειψη υλικού ανοίγονται μπροστά τους οι εξής πιθανότητες ή να μη δώσουν καθόλου μαθήματα αυτή την εξεταστική ή να κάνουν μια αρκετά κακή εξεταστική, πράγμα που πάει να πει οτι και στις δύο περιπτώσεις θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο κενό χρονικής καθυστέρησης στις σπουδές τους.

 Οι πρακτικές αυτές που ακολουθούν αλλά και τα αποτελέσματα τα οποία προκαλούν στις ζωές μας, αναδεικνύουν περίτρανα το λιγοστό ενδιαφέρον για τα άγχη, τα προβλήματα και τις ανασφάλειες που βιώνουμε, μια κατάσταση που μόνο εικόνα υπεύθυνης σχολής δεν αντικατοπτρίζει! Η εικόνα αυτή περισσότερο παραπέμπει σε σχολή που δεν έχει καμία ανταπόκριση με τη κοινωνική πραγματικότητα, κάτι το οποίο οδηγει και μας από τη πλευρά μας να πιέζουμε διαρκώς για τη κάλυψη των αναγκών μας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s