Ανακοίνωση για τις αλλαγές στην επί πτυχίω εξεταστική

Άξιος συνεχιστής της κληρονομιάς του Κουτσογιάννη και τολμηρός μεταρρυθμιστής, ταγμένος στην επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που ταλανίζουν τη Σχολή αποδεικνύεται ο νέος κοσμήτορας Λαγαρός. Μετά από την πρόσφατες αποφάσεις να μην εγγράψει εκπρόθεσμα φοιτητές, την ίδια ώρα που μάλιστα πολλοί καθηγητές μέχρι και τα μέσα Νοέμβρη δεν είχαν βγάλει αποτελέσματα εξεταστικής, αποφάσισε αυτή τη φορά να ξεθάψει απόφαση της ΓΣ της Σχολής από τις 29/01/18 (!), σύμφωνα με την οποία, κατά την έκτακτη εξεταστική «δεν χρησιμοποιείται η συνήθης βαθμολογική κλίμακα για τον χαρακτηρισμό της επίδοσης του φοιτητή, αλλά αντίθετα η εξέταση χαρακτηρίζεται «Επιτυχής» ή «Μη Επιτυχής» και αντιστοιχίζεται βαθμολογικά με 0 ή 5 αντίστοιχα». Η εν λόγω απόφαση πάρθηκε εν μέσω εξεταστικής περιόδου το Γενάρη του 2018 για να περάσει στα ψιλά και να μην συναντήσει τις αντιδράσεις των φοιτητών. Είναι εμφανές το γιατι η διοίκηση επέλεξε να κανει γνωστή μία τέτοια απόφαση μία εβδομάδα πριν να κλείσει η σχολή, μιας και επιλέγει κάθε φορά να βρίσκει τις περιόδους εκείνες, που η σχολή αδειάζει, για να περάσει τέτοιου είδους «μεταρρυθμίσεις» (βλ. Όριο δήλωσης 10 μαθημάτων).

Αυτό που όμως είναι δύσκολο να κατανοήσει κανείς είναι το σκεπτικό πίσω από αυτή την απόφαση. Με το μέτρο αυτό η Σχολή αρνείται το δικαίωμα της δίκαιης εξέτασης και αξιολόγησης της επίδοσης των φοιτητών στα εξεταζόμενα μαθήματα. Έτσι, ένας φοιτητής ο οποίος έχει μοχθήσει και κατανοήσει σε ικανοποιητικό βαθμό την ύλη του μαθήματος, δεν μπορεί να αξιολογηθεί για την επίδοσή του αυτή καθ΄αυτή, αλλά, αντ΄αυτού, τιμωρείται επειδή επέλεξε να εξεταστεί στην έκτακτη περίοδο.

Είναι δεδομένο ότι η στάση αυτή έρχεται σε συνέχεια της διακηρυγμένης αντίθεσης στις έκτακτες εξεταστικές κατά τα προηγούμενα έτη ορισμένων καθηγητών και κοσμητόρων της Σχολής. Και, προφανώς, επειδή η γνώμη τους πρέπει να γίνεται νόμος σε αυτή τη Σχολή, επιλέγουν να τιμωρήσουν όσους φοιτητές τολμούν να θέλουν να επιτύχουν σε ένα μάθημα στην έκτακτη εξεταστική. Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον το πόσο εύκολα οι υμνητές της αριστείας και της βελτίωσης των επιδόσεων και των δεικτών φοιτητών και Σχολής, ξεχνούν τα πάντα και επιλέγουν το δόγμα «όλοι πέντε κι αν σας αρέσει».

Έχει πολύ ενδιαφέρον μία συζήτηση που θα γινόταν στην πανεπιστημιακή κοινότητα για το αν προτιμάται η αξιολόγηση με βάση κάποια βαθμολογική κλίμακα και ποια μπορεί να είναι αυτή ή, αν προτιμάται ένα σύστημα του τύπου “pass/fail”, αλλά στην προκειμένη περίπτωση το ζήτημα είναι εντελώς διαφορετικό και εξαιρετικά μείζον. Μία τέτοια απόφαση συνιστά αλλοίωση του πτυχίου, τη στιγμή που οι όροι των σπουδών είναι συγκεκριμένοι και δεν πρέπει να αλλάζουν κατά τη διάρκεια των σπουδών ενός φοιτητή και, με δεδομένο ότι (καλώς ή κακώς) η αναλυτική βαθμολογία υπολογίζεται με βάση την κλίμακα 0 έως 10.

Εμείς από την πλευρά μας λέμε ότι ένα τέτοιο μέτρο, σε μία συνέχεια μέτρων όπως το όριο δήλωσης, μόνο στόχο έχει να μας περιορίσει ακόμη περισσότερο στο πότε και ποιά μαθήματα θα μπορούμε να δηλώνουμε. Ιδιαίτερα σε περιόδους, όπου υπάρχει η οικονομική πίεση για τους περισσότερους και τις περισσότερες από εμάς να ολοκληρώσουμε τις σπουδές μας και να βγούμε στην αγορά εργασίας , η εξεταστική επι πτυχίω λειτουργούσε ως ένα βοηθητικό μέτρο για να στηρίξει τους φοιτητές, μέσα σε μια δύσκολη οικονομική πραγματικότητα.

Ποτέ ο φοιτητικός σύλλογος δεν ζήτησε να χαριστούν μαθήματα στους φοιτητές κατά τις έκτακτες περιόδους, γεγονός που υπονοείται από την επιλογή αυτού του τιμωρητικού μέτρου.

Καλούμε λοιπόν τον φοιτητικό σύλλογο να μην αφήσει τέτοιου είδους «μεταρρυθμίσεις», να γίνουν κανονικότητα. Να απαντήσει σε όσους περνάνε μέτρα, που επηρεάζουν την καθημερινότητα μας μέσα στη σχολή, εν αγνοία μας.

Απαιτούμε τη δίκαιη εξέταση των μαθημάτων και την αντικειμενική αξιολόγηση όσων φοιτητών επιθυμούν να εξεταστούν.

Δε ζητάμε να χαριστεί κανένα μάθημα σε κανέναν φοιτητή, αλλά δεν πρόκειται να ανεχθούμε και την τιμωρία κανενός!

Υ.Γ. Για όσους θεωρούν ότι τέτοιου είδους μέτρα, γίνονται για να «μπουν σε πρόγραμμα»  οι «ασυνεπείς» φοιτητές, απαντάμε ότι καλά θα κάνουν, να ψάξουν  πρώτα τους τρόπους  να λειτουργεί η ίδια η σχολή με συνέπεια απεναντι στους φοιτητές και τους εργαζόμενους της.

Σχολιάστε